Pages

Subscribe:

Sunday, November 28, 2010

Life Waves~..~

..There's always been a tough road before the easier one..


Selalunya cakap memang senang. Dan memang kebnyakan orang kat dunia nieyh been always to BEHAVE like that, siyesly in behaving like that. But hopefully aku bukan segolongan dari orang yang cube berfantasi mulut tapi tidak meredah realiti. I always owe myself big time dengan bende-bende yang aku nak, aku inginkan dan segala macam yang aku harapkan, which is bla..bla..bla.. (sory malas nak tulis lah sbb panjang dan banyak sangat) hehe.. Bear in mind, its OWING not HAVING..meaning aku bukan ade pon benda yang aku nak..
hahaha


Sesetengah orang mmg nampk dunia nieyh mcm paradise, bagi mereka yang berduitlah. but bagi mereka yang tak, alam seakan menentang kehidupan mereka. bukan sahaja memporak perandakan seinci tiap nafas yang dorg amik, tapi jalan masa hadapan dorg pon dah nmpk seperti ditentukan dengan keadaan yang bukan dorg nak sgt pon. Hey, it's like HELL okayh..


Bagi aku, kehidupan nieyh terletak dalam tangan kite sendiri, walau Tuhan Yang Maha Esa menentukan. Tuhan ade berkate yang DIA takkan mengubah nasib seseorang itu jika orang tuh tak nak mengubah nasib die sendiri..benarlah yang tuhan memberi kite pluang untuk MEMILIH. Dan kepada Dia hanyalah petunjuk yang mutlak, yang tiada bengkang-bengkoknya. Oleh itu berusahalah dan memohanlah kepadaNYA kerana DIA sentiasa melihat kite.





Ade certain yang kite terpaksa lepaskan tu, tak bermakne tidak diberi sesuatu yang lebih baik. Dan kekadang kite tak sedar yang ape sahaja yang kite dapat fikirkan yang SANGAT TERBAIK untuk kite itu sebenarnye ada YANG LEBIH SANGAT BAIK lagi. Mungkin tu bukan lah kehendak kite, ya benar. Setiap perkara yang kite nak tapi tak dapat, kehendak yang tak dapat ditunaikan, kemahuan yang tak dapat dituruti, semuanya menyedihkan. Tapi apa pentingnya semua itu kalau kite tak dapat teruskan hidup kite. We're the actor of our own show, how we plot the story is by how and what we want it to happen. What r the meaning for ' Life Must Go On'


Lagi satu, what's the purpose of having trouble? Kite semua tahu yang masalah memang sentiasa melekat kat kite, mane je lah ko pegi, tak de pon masalah yang pernah tak bercumbu ngan korang. But itu ke maknyer trouble? Trouble is to solve it. (kalau itu jer lah maknenyer, ramai lah yang sentiase berfikir dangkal)..ade reasons which naked eyes can't figure out the purpose of having trouble. And this is what you have to find it out..But kalau ko yang suke mencari masalah untuk diri sendiri jer, tu pandai2 sendiri lah nak setle kan..saje nak cari masalah kan..
hahah


The best part for being in that Hard Road is for us to LEARN. Learning is AWESOME. doesnt meant korg kna bace buku all the time. and not all things tertulis dalam buku. the best part of learning bile korg dpt experience bende nieyh sendiri. ur much more Intelligence rather than HAFAL..thru that harsh road you'll see the easiest way afterwards. dont even blame the problem, blame urself for not try to solve the problem. kalau korg lari pon, bukanny problem tu jasad..it will just stick in ur mind, and whts worst?? your life miserably miserable..


THINK and THINK and THINK

0 mencipta pendapat:

Post a Comment