Pages

Subscribe:

Monday, November 29, 2010

Asyik-asyik bende nieyh ^L^

Kita hidup hari-hari selalu akan melakukan kerja yang sama berulang kali, mengikut faktor umur kita sekarang. Yang bayi takkan sama ngan yang bersekolah. Yang bersekolah sudah tentu tidak seperti yang masuk Kolej/ University. Yang Belajar tinggi nie plak takkan sama dengan mereka yang dah berkerjaya. Dan amat lain pula bagi mereka yang sudah mendirikan rumah tangga.



With those factor, anyhow you're event of a day will be practically the same, yet it is very much differ because of one word which seperates them apart. "RESPONSIBILITY".


With great power comes great responsibility.



That should do the trick. Hahaha.. As you grow up, with age increasing, korg semua akan banyak menempuhi dunia yang dipenuhi dengan tanggungjawab. Jika dulu korang mule-mule sekali ade tangungjawab sbg contoh dpt gred bagus dalam pembelajaran korg, nnt bile korg dah keje kang, korg jadi the front man utk korg nyer ofis ke, bende tu kriteria die same jer, but the things you have to make, orang-orang yang perlu korg kendalikan, nak penuhkan capaian yang dalam skop yang besar, memang payah.



korg taw tak, aku selalu terpikir yang buat keje selalunye membosankan...not much membosankan tapi MEMENATKAN. chores are the most extremely boring work to be done in everyday life. sape suke kena suruh, perkataan PAKSA tu mmg lagi lah nak kena hantuk kan. But nnt satu hari, korg akan rser yang korg nyer chores tuh bnyk sgt membantu korg dalam kehidupan after-adolescent korg tuh, lebih-lebih lagi dalam keadaan yang bekerjaya dan berumah tangga. Lagi lah korg cam nak pitam. hahah.. but wat makes me not is dat coz of my parents. dorg bleyh buat so takkan kite takleh buat. thats y i'm being independent skunk..korg tau tak mksud independent sebenar. independent adalah dua perkataan yang disatukan. TAK CAYE tgok yek


INDEPENDENT=
INDIVIDUAL DEPENDENT


ok?? dah caye dah..hahaha
so, aku rse tanggungjawab tuh yang buat kite pikir kite bleyh buat, dan akan buat. and of cos being independent is an additional marks and advantage to the case..hehe3..ape yang aku buat kbnykannya sbb of this thingy lah. tpi ade jer mngelat gak wlau dah tau bende tu vital. heheh. nieyh nme die NAFSU..but nak wat cmner.. klu dah termakan sampi tak igt dunia..heheh3.


Tapi semua kena ingt yang ini terletak atas tangan dan keputusan diri. ade certain diri akan memberontak klu dah menggunakan cara salah dalam perihal diri. ini yang penting, dan bagi keberkepentingan ini lah seseorang seharusnya bersikap jujur dalam diri, dan paling penting menjadi MATANG dalam keputusan.



tak taulah aku merapu ape semenjak
dua menjak nieyh..

hehehe


!!ENJOY READING!!

0 mencipta pendapat:

Post a Comment